donderdag 3 januari 2008

One changes, doen't one

dP als kindje van een jaar of zes, zeven in gesprek met grootmoeder ...

dP:”Iemand die niet kan zien, is blind.”
Gr-m:”Ja”
dP:”En iemand die niet kan horen, is doof.”
Gr-m:”Ja”
dP:”En iemand die niet kan spreken, is stom?”
Gr-m:”Ja, en iemand die niet kan horen of spreken, noemen ze nen doof-stommen.”
...
dP:”En iemand die niet kan zien, horen of spreken? Hoe noemt dat dan?”
Gr-m:”Dat bestaat immers niet.”
dP:”Hoe? Waarom niet? Waarom kan dat niet? Als nen doof-stommen nu blind wordt?”

En de tijd die daarop volgde, probeerde ik me keihard in te denken hoe het moest zijn om een blinde doof-stomme te zijn.
Ik was zó'n tof kindje!!

In de zoveelste Top-100 werd op kerstavond de videoclip uitgezonden bij 'One' van Metallica. Zeker en vast - én volkomen terecht - bekend als een ontzettend beklijvende song met in de clip de scènes uit “Johnny got his gun.”. Nu doe 'k al sinds ik dat heb gezien mijn best om me niet te kunnen indenken hoe 't moet zijn, om daar zo te liggen. Ga ik dat beeld en idee nog uit mijn hoofd krijgen en wanneer?

Een mens kan veranderen, niet waar?




1 opmerking:

  1. en dan moet jij eens raden welke film ik nu eindelijk gedownload heb..
    tip: het is niet turks fruit ;)

    BeantwoordenVerwijderen