vrijdag 20 juni 2008

Nevenverschijnsel

.
't Voordeel van verliefdheid is dat zooooo veel liedjes plots zoooooo veel meer betekenis krijgen.
Ook de trieste ...
Maar die zijn lekker niet van toepassing.

Eén van de nevenverschijnselen is dat zelfs nummers van Marco Borsato daar bij zijn.

"Ik staar over het water
dat net als ik
ooit in beweging was."


Het Water ...
Een kanjer die ik zo'n tien jaar geleden voor 't eerst apprecieerde.

Eerst goed luisteren.
En mij dan, uitlachen omdat het écht niet meliger kan.
Ja ... Doe maar!
Als je het verdiend vindt ...
.

4 opmerkingen:

  1. Je uitlachen?!? Hiervoor? Het is wel aantrekkelijk ja... Maar één van mijn levensmotto's is dat ik nooit mensen uitlach die onder invloed zijn. Dat kan zijn onder invloed van drank, drugs, liefde of lust. Die dingen zijn allemaal te lekker om er mensen op af te rekenen die er van weten te genieten...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @target
    weet je wat? je hebt gelijk en ongelijk ...
    Het is vast het beste om de realiteit te zien, omdat je jezelf de ontnuchtering bespaart.
    Maar wat als je 't niet uit elkaar kunt houden?!! Als je niet wéét dat je niet realistisch bent?! Kan dat?
    Vast wel. Mja ... Dan ben je dus onder invloed, zoals jij zegt.

    Pfff!! Puur biologie!! De natuurlijke stofjes die door ons heen razen zullen wel ergens goed voor zijn ...

    Dat doet er mij aan denken. Ik moet het label 'puur biologie' dus toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee! het is niet hetbese om de realiteit te zien, integendeel! Blijf onder invloed en vorm daar je realiteit op. Wees je er alleen dan wel van bewust dat sommige mensen die realiteit niet begrijpen... of willen begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm ...
    'k zou eerder zeggen:
    "... dat sommige mensen die realiteit begrijpen ... en willen begrijpen."
    Dat lijkt te betekenen dat volgens mij gerust mag gesteld worden, dat zelfs de meerderheid een vers gemaakte realiteit niet begrijpt. Maar dat wil evengoed ook zeggen, dat ik veronderstel dat er uitzonderingen zijn.
    "Hoop doet leven!" herhaalde ze, en stak haar lange tong diep in de kelk om te weten of er nog nectar over is.

    BeantwoordenVerwijderen