maandag 20 augustus 2007

Bewijs nodig?!

'k Heb me gisteren fantastisch geamuseerd met het indelen, aanpassen, aanvullen van mijn iGoogle startpagina. Een leuke layout, verschillende tabblaadjes, heel veel RSS-feeds.
Op het eerste blad toegang tot mijn agenda, blog, discussiegroepen waar ik lid van ben, een 'te doen' lijstje, een memostickertje, datum en tijd. Tweede blad gebruik ik voor allerhande nieuwsfeeds, waaronder een feed voor Geen Stijl. Daarnaast heb ik nog een aantal tabbladen, waarvan de inhoud hier echter geen belang heeft.

Vandaag had ik in Geen Stijl een item: De Lijkenpikkers van NUON. Er zijn tot nu toe 119 reacties op het artikel. De ene verdedigt NUON, de andere kraakt het bedrijf af, nog een andere verklaart zonder daar echt wat bij te 'voelen'.

Eén stukje uit een reactie heeft me in het bijzonder aangesproken. Ik citeer:"De relatie tussen CO2 en zeespiegelstijging is wel heel kort door de bocht en niet eens 100% aangetoond."
Uitstoot van CO2 zorgt ervoor dat de aarde minder warmte terug de ruimte in kan stralen. Als die warmte niet meer weg kan, verhoogt de temparatuur dus. Door die opwarming smelt het ijs op de poolkappen. IJs dat smelt verandert in water, juist? Dat water moet net als de warmte ook ergens naartoe. Dat komt mee in de zee. En aangezien de zee er niet dieper door wordt ... ? Juist! De zeespiegel stijgt!!
Hoeveel bewijs heb je nodig?

E kan zich soms ergeren aan de domheid van mensen. In die zin, dat hij zich afvraagt:"Als ik het weet, kan een ander het toch ook weten? Zo slim ben ik nu toch ook weer niet?" Dan moet ik hem erop wijzen dat hij wel degelijk wat slimmer is dan heel wat anderen, dat het toch vaak genoeg wordt aangetoond.
Wel nu maak ikzelf me die bedenking, dat het toch echt niet kan dat mensen daar nou zelf niet opkomen!! Jawel dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten