woensdag 22 oktober 2008

Emily Strange ziet rood, groen en blauw.


Moh! Allez?! Emily the Strange is seein' red - and green, and blue
'k Heb met dat kind nog meer overeenkomsten dan ik dacht! :-))

Neen, serieus ... Emily Strange staat niet bekend om haar vrolijkheid. En toch gebruikt de commerce net dat hersenspinsel om bijzonder kleurige producten te verkopen. Vreemd ... Op 't eerste gezicht tenminste. Want als ik er heel even langer bij stilsta, bedenk ik dat niemand helemaal 't één of helemaal 't ander is.

Ik als doorgaans goedgemutst, opgewekt, dynamisch schepseltje heb onlangs en met plezier via 'Dead Can Dance Radio' op last.fm 'ethereal', 'dark ambient' en 'darkwave' ontdekt. 't Was me niet volkomen onbekend, maar toch ...
Toen ik dat aan iemand vertelde, zei die meteen:"Oh ja! Let's have a party!' en gebaarde een strop die hij rond zijn nek deed en omhoog dichttrok.
Maar ik word daar niet neerslachtig van. Het neemt me hoogstens mee in nogal mystieke fantasieën over gekleed in een enkellange rok, in het donker een natuurlijke waterplas ingaan, steeds dieper, zwemmen, onderweg de rok achterlaten en aan de overkant van de plas, bevrijd het water uitkomen. Niets triestig. 't Laat me gewoon even afdwalen naar 'elders'.

Wat zo'n fantasie voor mij betekent, dat heeft belang voor mij.
Wat wie dit leest er zelf van maakt, is voor hem of haar waarschijnlijk interessanter.

2 opmerkingen:

  1. Oei, 'k word hier gedegradeerd.... Van 'E.' naar 'iemand'... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gij zijt ook ne goeie gij! ALS ik dan een keer discreet ben ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen