zondag 12 oktober 2008

Spiderman was having me for dinner last night!!

.
Zo vreemd gedroomd alweer ...

Er was een heel grote, dikke zwarte spin die vanachter een deurstijl, dicht bij de grond naar mij zat te kijken. Ze - louter taalkundig dan, want ik heb 't gevoel dat 't een mannetje was - kwam vrij rustig naar me toe gelopen. Ik leek te weten dat hij - ja vanaf nu dus 'hij' - kwam om me te bijten en ik toch wilde ik gelijk niet weglopen. 't Was alsof 't iets was wat ik er moest 'voor over hebben'.
Dus kwam meneertje dichter en dichter, sprong op mijn been en beet mij. Ik bleef daar allemaal heel rustig bij en liet hem met slechts minieme ongerustheid begaan. Dan pakte ik hem vast, mijn handpalm op zijn rug en mijn vingers tussen zijn poten. - Zoals je een schaaldier vastpakt waarschijnlijk. - 'k Wilde hem in een grote, glazen bokaal zetten, om hem in alle rust goed te kunnen bekijken. Ik moest opletten dat ik zijn poten niet beschadigde terwijl ik hem door de ingang van de bokaal bracht. En toen kwam het vreemdste stuk.
Vanaf 't moment dat hij in die bokaal zat, was hij plots veel en veel kleiner!!!


Droomsymboliek zegt over spinnen onder andere 't volgende. Ik heb daar zo mijn eigen verklaring voor, maar ben vooral nieuwsgierig naar die van anderen. ;-)

'k Had natuurlijk Lullaby van The Cure hier kunnen posten. Maar op dit eigenste moment luister ik (via last.fm) naar dat nummer hieronder en dat past ergens eigenlijk beter.
En ja ... de clip is ... heuhmm ... in de typische eighties style hé ...

Sydney Youngblood - Sit and wait



.

2 opmerkingen:

  1. Droomsymbolieksgewijs zouden we hieruit kunnen opmaken dat je last hebt van een 'vrouwelijke macht'. Maar eens onder de loep (bokaal) genomen, leek het gegeven toch minder aanwezig dan je wel dacht.

    ...dat, of de hele droomsymboliek is tochmaar niet zo betrouwbaar als uitgangspunt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik met 'algemene' droomsymboliek aan moet. Ik durf niet beweren dat er niet zoiets is als een 'collectief geheugen'. Toch hecht ik meer waarde aan een interpretatie die vooral gebaseerd is op het kader dat door de dromer zelf gefabriceerd werd.

    BeantwoordenVerwijderen