vrijdag 15 mei 2009

aandacht besteden aan zichzelf


Zouden er vrouwen zijn die bij het 'aandacht besteden aan zichzelf' zo een schoon muzieksken opzetten, een geurkaarske of zevenendertig doen branden of toch minstens eerst hun armen, benen, hun haar , ... , ... aanpakken?
Mah ja ... Ik vraag mij dat dus echt af hé! Maar ik heb het met andere vrouwen niet over zulke dingen.

'k Sprak enkele weken geleden met een jong, gezond mansmens over 'uw lijf kennen'. Er zijn redelijk veel vrouwen - naar 't schijn in elk geval - bij wie 'helemaal niet kennen' beter uitgedrukt is.
Hij vertelde dat 't allemaal heel begrijpelijk is, maar dat die vrouwen dan toch ook niet vanuit een compleet passieve houding moeten gaan zeuren dat 't de vent zijn fout is als 't niet al te veel voldoening schenkt. Maar daar komt zo veel bij kijken, toch?
't Feit dat de - op dat specifiek terrein - al te openhartige vrouw jarenlang voor een del gehouden werd, waarmee je maar beter niets serieus kon beginnen, zit er hier en daar waarschijnlijk nog altijd wat in. 't Is voor veel vrouwen vast een voortdurende tweestrijd tussen de traditioneel ingebakken norm en de natuurlijke - nog veeeeel meer ingebakken - mogelijkheid om daar evenzeer van te genieten dan de man.

Maar ge hebt er ook - en dat weet ik zeker! - die hun eigen lijf zo goed kennen, dat 't hoop en al vijf seconden duurt voor den aanloop, tien seconden om de meet te zien en 't zich dan bijna nooit kunnen laten om rap een versnellingske bij te steken en vlam! Aankomstlint in frellen vaneen!!!
Pffff ... Dan is dat gezoek en occasioneel gesukkel, dat opbouwen en uitstellen met een ander erbij toch plezanter ze.


Trouwens ...
Als 't opkomt, wie wilt er dan nog kaarskes zoeken allez?

En als 't met kaarskes moet opgewekt worden ...
Wie heeft er dan genoeg in huis jong?

Wie moest willen reageren, houdt 't misschien een beetje 'verbloemd' als ge wilt hé. Dat er hier geen schare Google-aars volkomen ten onrechte toestuikt naar aanleiding van het 'direct' taalgebruik. ;-)

12 opmerkingen:

  1. volgens mij zijn alle bedekte termen hier al opgebruikt... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @gewebkijk:
    Mag ik daaruit opmaken dat u in 't zelfde schuitje zit? :-P

    @Botje:
    Tijdstip en locatie voor de levering, meneer? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jong... en gezond? Kan niet over mij gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Antwoord op vraag 1 : ja ...
    en, ja, ook alleen is rustig kuieren vaak leuker dan hardlopen ...
    Hellup!! ben ik nu normaal??? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @dp,
    zonder mijn kaars op te zetten, blijft het voor mij tasten in het duister...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @JL: Gij ga mij niet wijsmaken dat dat blozen uit verlegenheid is ze! :-P

    @Jirka: Héla, héla! 'Anders dan ik' is een goeie indicatie voor 'normaal' of wat? ;-))

    @gewebkijk: 't Omgekeerde van wat in een samenspel aan d' orde is dan? Daar geraak je zonder je kaars op te zetten niet in 't donker. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei , oei ! Hoe moet Ollie als man reageren ? Heb er al veel over nagedacht. Als Ollie zou reageren gaat hij terug naar de" dark side" van zijn leven en dat wil hij niet meer op ingaan.Wel zeer begrijpelijk wat je schrijft maar op een blog gaat Ollie zich niet blootstellen over deze materie! misschien komt ooit de gelegenheid op een andere manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. U vroeg een verbloemde reactie en ik voelde me meteen aangesproken. Wat de rest betreft, is de aanspreekbaarheid wat minder. Ik ken mijn lijf. Naar tevredenheid. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ollie: "the dark side" ... "Ollie deed altijd het licht uit." valt toch best mee als ontboezeming? ;-)

    @ikbenbloem: 'k zit nu te zoeken naar onverbloemde manieren om te zeggen wat je zei en beland in de veronderstelling dat 't ivm de schare google-aars 't beste was om niet al te aanspreekbaar te worden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kom wat laat toegestuikt op dit postje. DP, het ligt allemaal aan onze opvoeding dat veel mensen niet kunnen omgaan met hun lichaam.
    Vroeger beweerde men dat van een jongen zijn piemelke ging afvallen als hij er nog maar naar kéék!
    Verwent hij maar rustig uzelf, ik heb kaarsen in overvloed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Elsbabbel: moest ik rustig zijn best kunnen doen, 'k zou ni arrêteren! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen