zondag 24 mei 2009

weer( )haak(s)


Kort voor 't einde speelde hij dit nummer.



Net als bij Dire Straits viel de momenten dat er niets gezegd werd veel te vernemen.

Achteraf werd duidelijk, dat we toen afscheid namen.
't Heeft jaren geduurd voor ik er nog naar durfde luisteren.
't Heeft tot vandaag geduurd voor ik wou lezen wat ik destijds schreef en te lezen kreeg.

Ik probeerde meer te zijn zoals hij. Dat was goed bedoeld.
Maar hij hield van diegene die haaks op hem stond.

"'k Dacht dat jij anders was?!" zijn woorden die nergens geschreven staan.

8 opmerkingen:

  1. da's wel nogal cryptisch omschreven, of niet... 'tis wel een mooi nummer, ik ben blij dat je er terug naar kan luisteren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. cryptisch ... mmmm ... Ja, misschien wel met opzet omdat het zo door wie het leest kan ingevuld worden zoals het voor hem/haar het meeste betekent.
    En ja, 't blijft een mooi nummer en ik blijf het graag horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ollie was nog slaapdronken bij eerste reactie.
    @ Weer() haak(s). Ollie vind dit moedig om dit te schrijven en ook vind hij het niet zo cryptisch. Ollie weet heel goed wat ge bedoelt en inderdaad Ollie vult het voor zichzelf in.
    @: Mark knopfler , gezien in Liverpool acc. spelend in een pub. Stond nog geen drie meter van me.Fantastische man , fantastisch lied.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ollie: Dank je wel voor het begrip.
    'k Vind 't voor mezelf altijd fijn om te voelen dat wat ooit voornamelijk pijn deed achteraf ook licht kan werpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ollie: Oeps! Mark Knophler vergeten ... Een geweldig artiest, maar zonder de koppeling had het nummer me een pak minder geraakt. Zo zit ik blijkbaar in elkaar. (Enkel?) Wat ik kan linken aan de inhoud van mijn rugzakje, blijft me bij. Beetje self centered ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's toch geen schande zo in elkaar te zitten.Vrienden die me kennen zeggen dat Ollie ook speciaal in elkaar zit , hij heeft daar geen last van. Diegene die daar last mee heeft moet me maar links laten liggen en dat barst me geen moer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :-)
    't Had meer de intentie van een verklaring dan van een zelfverwijt. Roeien met de riemen die je hebt, moet je toch. Maar als ik kan vermijden om met die riemen anderen in 't gezicht te slaan, dan zal ik dat toch wel doen.

    BeantwoordenVerwijderen