vrijdag 1 mei 2009

Domoor en het krakkemikkig bijtje


Kwam ik van de supermarkt, zat daar toch wel een bij op 't voetpad zeker!
Ik mij gehurkt, beestje op kasticket laten kruipen en op de koer bovenop 't hondenhok gezet. Klontje suiker natgemaakt en bij haar - of hem? geen idee - gelegd. Foto's gemaakt. Foto's op pc gezet.


Krakkemikkig bijtje?, originally uploaded by dP spot.



Nog eens gaan kijken. En ze was al weg!

'k Dacht:"Allez, zo krakkemikkig dat die er voor kwam. Die kan toch niet zomaar ineens weggevlogen zijn? Sebiet is die achter 't hondenkot gekropen, bij de spinnenkoppen!!"
Omdat ik toch graag naar spinnenkoppen kijk, eens geloerd tussen de muur en 't hok om te zien of er nog geen nieuwe Tegenaria's zaten. En ja hoor! Een grote, dikke Huisspin inderdaad en heel veel trilspinnen - zoals altijd.
Hondenhok van de muur weg getrokken en mij in allerlei bochten gewrongen om foto's te nemen van de nieuwe bewoner of -ster. En toen ik 't hok terugzette, spurtte er nog een dikke madame een kort eindje weg. Net of ze héél even geschrokken was en zou geroepen hebben:"Mor allez gij!! Kunde gij dat ne keer ni zeggen dat ge hier zo nen heft aan gaat geven??!!"


Jaren geleden speelde ik Domoor in het sprookje De Bijenkoningin. Een rol die mij op 't lijf geschreven was, denk ik.

3 opmerkingen:

  1. Da bijtje heeft waarschijnlijk de nacht doorgebracht in "de Overpoort" in Gent, vandaar dat 't er zo belabberd uitziet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is zo herkenkbaar !
    Als ge goesting hebt, moet ge eens de post lezen op mijn blogje van 9/2/2006. Als klein meiske was ik de Jeanne d'Arc van de vogels...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @TWISINDE(MU)ZAK Dat ze effenaf op 't voetpad liggen/zitten dat ge erover of erlangs moet stappen, da's toch eerder iets voor de Gentse Feesten jong? :-)

    @Elsbabbel Meteen gaan lezen natuurlijk. En yep! Van 't zelfde laken een broek idd. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen