vrijdag 7 september 2007

Dog Carry Bag


Enig idee hoe moeilijk het tegenwoordig is om een hondendraagtas te vinden die NIET enkel HIP of STYLISH wil zijn??

Mijn twee schatten van saucissen hebben pootjes die ze verdomd graag gebruiken. ’t Zou dus erg voor hen zijn, om van in (een kopie van) een of andere designer dog carrier te moeten toekijken. Net als voor al die andere sukkels in zakjes. Die beesten willen graag overal kunnen snuffelen, naast je trippelen als deel van de roedel en daarmee hun tevredenheid tonen over jou als the leader of the pack - als jij dat al bent natuurlijk :-p, want ik zie zelf meer mensen achter hun trip(pen) aanlopen dan ernaast.


Het duur hondje als mode-accessoire dus, vanzelfsprekend mét de sjieke tas om het te showen. ’t Verwondert me dat je bij de aankoop van bvb. een Chihuahua er bij wijze van promotie nog geen tas naar keuze gratis bovenop krijgt. Moest ik niet weten dat een soortement van zielig kijken een handelsmerk is van zoveel honden, dan zou’k de blik van die kleine loedertjes daaraan toeschrijven.
Een tijdje terug liep ik met een vriendin op een braderie, toen zij plots wees naar een jong meisje dat haar witte West Highlind Terrier (Westie – bij ons dankzij de reclame ook bekend als een Cesarke) in een simpel, wit, plastic zakje droeg. Het beestje zat rustig, maar evengoed met een alerte blik rond te kijken. Ergens was ik ervan overtuigd, dat die hond enkel gedragen werd omdat daar effectief een goede reden voor was (lees: omdat hij moe of mank was). Of wou de juffrouw in kwestie met haar goedkoop alternatief een statement maken?

Terug naar mijn zoektocht. Want wat is mijn probleem hier nu eigenlijk? Als ik mijn honden wil laten lopen in plaats van ze te dragen, dan doe ik dat toch gewoon en heb ik toch überhaupt geen tas nodig? Zou 't sowieso niet te melkmeisje-like zijn, om met twee zo'n typische tassen rond te drentelen. Lees nog even door en 't zal blijken waarvoor die verrekt onvindbare nutsvoorziening moet dienen.
We hebben bij ons in de buurt een uitstekende speciaalzaak voor huisdieren. Je vindt er zowel het nuttige als de puur trendy dingen. Deze zomer verkochten ze onder meer hondenbier!!! Om u een gedacht te geven. In hun aanbod zit dan ook al lang een resem leuke, sjieke, dure, flashy, ... draagtassen. Een degelijk, onopvallend, praktisch, prijselijk model is blijkbaar een stuk minder populair.
En dan plots, na maanden bot vangen, lijkt er voor de redelijke mens ook nog een oplossing te bestaan. En wat voor één?!
Een lichtgewicht draag-, transporteer-, slaap-, campeerding, dat in een wip open en dicht plooit en in een platte opbergtas (iets groter dan een A3-formaat) ka
n meegenomen worden. Ideaal voor wat ik voor ogen had. En nu komt de verklaring van mijn anti-designer-dog-carrier-houding. Een busrit van zo’n dertig, veertig minuten is voor mijn witte worstjes lastig als ze geen eigen plekje hebben en dus is zo’n draagtas/hokje ideaal. Mee met de auto? Dan hangen de witte haartjes tot aan het plafond van de wagen, tenzij ze in hun hokje kunnen blijven. Plus, dat ze zijn aangeleerd om een autodeken als hún plek te herkennen, waar het ook wordt gelegd en ik het commando ‘plaats’ dus overal kan blijven gebruiken, omdat het deken mee in de tas kan! Dus, blijven we slapen bij vrienden of familie? Dan is hun hokjesmand groot genoeg (want ze plakken het liefste tegen elkaar om te slapen) en hét stukje thuis dat overal mee kan om hen helemaal op hun gemak te stellen.
En de prijs? 54 euro alstublieft, dank u wel!!!


Dat verdient een fotootje dacht ik zo!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten