dinsdag 25 september 2007

Maanbaan

Morgen is 't weer volle maan. De tijd dat de zottekes nog zotter doen, dat er meer kindjes worden geboren, dat de weerwolven het lastig hebben en het water op zijn hoogste staat.



Ik weet niet hoe lang ik me heb afgevraagd, hoe ik nou toch die bewegingen van de maan aan de hemel zou kunnen inschatten. Hoe de zon beweegt dat is duidelijk. Hoe het komt dat we volle en nieuwe maan zien, eerste en laatste kwartier, enz. dat weet ik al lang. Maar uit de baan van de maan heb ik mij nooit verstaan. 'k Ben dan uiteindelijk een keer serieus in de Google zoekresultaten gedoken en heb eindelijk het antwoord gevonden. Niet ontzettend simpel, maar te doen. Voor elk die 't ook wilt weten, heb ik het antwoord met bronvermelding bewaard in dit Google document.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten