vrijdag 24 april 2009

Men kope eens twee taaie vissen ...



15 september 2007 schreef ik voor 't eerst over mijn goudvissen. 'k Zat er niet naast, want we zijn straks twee jaar verder en ze zwemmen nog altijd rond. Iets té 'rond' naar mijn goesting!
Net als mijn succulentjes hebben ze aangetoond zonder al te veel kunstmatige trucs goed hun plan te trekken en er zelfs nieuwe bevolkingsgroepen ontstaan. Dus wordt 't voor hen ook tijd om hen te 'verplanten'.

Een volledig in tegels gevloerde binnenkoer, daar ga je niet eventjes een vijvertje in graven. Maar ik zou ik niet zijn, moest ik mij daar dan zonder meer bij neerleggen. Dus ...

Men neme vijf richeltjes met wieltjes in van een in onbruik geraakte Ikea opberglade en vijze die op een betonplex plaat.





Men blaze een plonsbadje op en placere dat op de plaat.




Men drapere zwarte plastiek over het zwembadje, foefele de hoeken eronder en spanne twee koordekes rond het bad, om de plastiek vast te houden.




Men bemerke dat er op de hoekskes plaats is voor planten en overwege om de opstaande randen - voor 't zicht - niet rond het bad maar gelijk met de kanten van de plaat te maken, zodat er aarde langs het vijvertje kan, om daarop mos te laten groeien!!

En men bedenke dat er nog veel naar de naburige vijver zal moeten gelopen worden, eer dat vijverke vol genoeg is ...

2 opmerkingen:

  1. Ik lig hier in een vissendeuk van 't lachen ! Nog een douchekop installeren als fontein en 't is af.
    Waar hààààààlt ze het toch !!
    Ware een zinken kuip van de Kringloopwinkel niet beter geweest ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé!!! Die douchekop zou 'k nog zien zitten!! Maar dan moet ik toch met een pompke beginnen enzo, enzo. Al waar dat mss niet slecht om wat zuurstof in 't water te brengen. Mmmm ... you definitely catch my drift!! :-)))

    Als ik een zinken kuip van 125cm diameter zou vinden, zou'k ze denk ik direct kopen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen