woensdag 21 november 2007

Microcosmos in mijn ton!


'k Heb naar aanleiding van mijn vorige post nog maar eens geprobeerd, om een foto van mijn vissen te maken. Maar zelfs als ze bij 't oppervlak zwemmen, eens ik op anderhalve meter afstand ben, duiken ze weg.
Toch bleef ik een tijdje gehurkt zitten en ontdekte dat de waterslak die 'k een paar dagen terug gezien had, niet alleen is. Er zat er nog eentje.





Veel kleiner maar toch. En nog één! En als ik dan echt goed keek, dacht ik:"Waouh!! Waar komen die allemaal vandaan?!"
Foto genomen en daarna gezocht op Wiki (is altijd handig om basisinfo te vinden). De slak zet eitjes vast op de blaadjes van drijvende waterplanten. Dus zullen die meegekomen zijn met het eendekroos dat ik erin gedaan heb. En nu zijn dat dus allemaal ietsie-pietsie-tietsie kleine slakjes geworden.








Bij 't bekijken van de foto's heb ik zelfs een worm opgemerkt! Niet zo'n made-achtig ding dat sportvissers gebruiken. Maar eentje dat op een regenworm lijkt. 'k Wist niet eens dat er in water ook wormen leven. Dat zal dan ook met de planten of de grond meegekomen zijn.






Ik wilde zo graag een diverse bevolking in mijn waterbiotoopje.
Zo lijkt het wel of alles helemaal vanzelf gaat.



1 opmerking:

  1. De natuur regelt zichzelf inderdaad nogal vlot. Leuk om te zien dat er zoveel diversiteit in je vijvertje terug te vinden is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen