dinsdag 27 november 2007

Als mijn tante ...

.


Als ik sluw was geweest, was ik politicus geworden.
Als ik zelfdiscipline had gehad, was ik advocaat geworden.
Als ik soepel was geweest, was ik balletdanseres geworden.
Als ik doorzettingsvermogen had gehad, was ik journalist geworden.
Als ik talent had gehad, was ik actrice geworden.
Als ik creatief was geweest, was ik fotograaf, architect of schrijver geworden.
Als ik lef had gehad, was ik ontwerpster geworden.
Als ik zelfbewust was geweest, was ik psycholoog geworden.


'k Heb van alles een beetje en wilde het allemaal maar een beetje worden.



bron afbeelding: Pearls Before Swine

13 opmerkingen:

  1. Alleen ontwerpster? Er zijn van die mensen die vastberaden geboren worden en andere ... mja ... zoals ik zeker? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was toen 8 jaar en ik ben de richting mode ontwerpen op syntra gaan volgen toen ik 23 was. 5 jaar avondschool. En toen even gewerkt in een modebedrijf. Mijn 1ste job was trouwens in een textielfabriek maar dat vond ik niet fijn. Maar die tweede job was zalig (echt bij de bron van de creatie). Helaas mocht ik niet blijven. En nu werk ik in een winkel als verkoopster. Fashion is a passion ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. misschien zullen wijlen ne keer moeten klappen tons ...
    ik wou een keer kijken waar je ook weer woont door op 'annelies' door te klikken, maar ik krijg geen toegang tot je profiel :-s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En nu ben ik dan toch even kwijt wat je dan wel bent geworden met al die kleine beetjes uitzonderlijke eigenschappen bij elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben nu aan het solliciteren voor bibliotheekmedewerkster, mijn droomjob.
    En ik zou willen kleren ontwerpen en maken in bijberoep.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Annelies, ik bedoelde eigenlijk dP maar ook dit zeer interessante info natuurlijk...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @annelies: 'k Hoop voor jou, dat je jouw 'droomjob' te pakken krijgt. Een mens steekt in zijn werk uiteindelijk toch genoeg tijd om iets te willen doen waar je wat aan hebt.

    @target: Wel, wel, ziet dat af! Hier zo'n beetje vriendelijkskes komen doen tegen de 'Vlaamsche meiskens'! 't Kan niet missen dat ze naar jou overlopen, pikkendief! :-p

    @annelies: Ge had moeten zeggen:"Als er geen @ met jouw naam voor staat, is 't niet aan jou gericht hé target." Maar jij bent daar - lijkt mij - veel te eerlijk voor. ;-)

    @target:"even kwijt" zei je. Jij weet waarvan je vergeetachtig geworden bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Trouwens dat klappen, Dp ... :-) ... we wonen op de uitersten van België :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @annelies: Ja hallooo?? Ik kan terug in uw profiel en dat is inderdaad helemaal de andere kant. Dat is zo niet van we spreken hier of daar af over een half uurken.
    'k Trek mijne plan wel met mijn 'ideetjes' en als ik eens wat moest ineen flansen, dan maak ik er wel een foto van. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent dus een beetje vanalles maar niet helemaal "iets". So what?
    Tegenwoordig moet iedereen die de arbeidsmarkt wil vervoegen flexibel zijn.Me dunkt dat jij dus het ideale hedendaagse profiel hebt.Aanpassen, veranderen, evolueren.....we doen het allemaal gedurende gans ons leven. Ik denk dat de overgrote meerderheid moet toegeven dat zijn leven niet geworden is wat hij/zij ervan verwacht had.'t Mijne alvast niet. Eigenlijk is dat niet eens slecht, 't zijn de verrassende wendingen (goed én slecht)die het leven zo boeiend maken.

    BeantwoordenVerwijderen