zondag 11 november 2007

Mannen haken ...


AF!!


Vergelijk het eerste met het tweede seizoen van Battlestar Galactica. Ik ben er zeker van dat er veel mannen niet content waren met de evolutie. Het eerste seizoen van Desperate Housewifes was dik in orde. Eindelijk zo'n serie waar meneer en madame samen konden naar kijken. Nu is seizoen drie hier bezig en believe me, als ze doorgaan zoals ze nu bezig zijn, kijkt meneer straks niet meer mee!


Vrijdagavond, 't weekend begint. Als je een hele werkweek te weinig geslapen hebt, dan zeggen je lijf en verstand die avond:”Laat ons met rust!” en willen ze feest vieren in de zetel. D. H. paste perfect. Heerlijk herkenbare shit, karikaturaal genoeg om niet té realistisch te zijn. Mevrouw die de hele week te weinig gevoeld heeft, kon haar hartje ophalen op die momenten dat er even een gevoelige snaar geraakt werd. Meneer die de hele week te weinig gelachen had, kon zich te pletter ... neen ... 'kon grijnzen' is beter. Er werden al véél te veel welles, nietes spelletje ingevoerd – 't is aan, 't is af, ambras, bijgelegd, probleem opgelost, toch niet opgelost – enfin, iets wat vrouwen doorgaans een pak langer kan boeien dan mannen. En nu is er de nieuwe buurman die in zijn kelder een fijne collectie foute foto's van jonge kinderen bij elkaar heeft gespaard.

Nu steken ze dus pedofilie in die serie. Alstublieft zeg!! Wie zat daar op te wachten? Moest het echt? Moest het per se een soap worden gelijk al de rest? Willen ze niet dat de mannen meekijken?


De gevoelige snaar zal nog wel bespeeld worden. Maar de lol is er voor meneer nu toch wel af.






bron afbeelding


6 opmerkingen:

  1. Ik vond Battlestar Galactica 2 een stuk beter dan 1 :P

    Desperate Housewives heb ik nooit gevolgd. 'k Weet niet of dat zo'n gemis is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @osahi: een keer bij Michel gaan kijken dan.
    Desperate Housewifes wás héél goed. Nu begint 't kijken eerder een gewoonte dan écht leuk te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er ook nooit naar gekeken. Ik kan er me dus geen oordeel over vormen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @karel: Dat zijn er al twee. Reden te meer om diegenen die wél keken te willen houden. Ofwel was 't aandeel mannnen niet groot genoeg en is 't puur marketing. Dat de vrouwen meer 'diepgang' wilden ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. aVolg DH niet en eigenlijk kijk ik zelden naar soaps. Ik vind dat ze op den duur allemaal een beetje een variatie op 1 en hetzelfde script lijken.Misschien beginnen ze na een tijdje te vervelen doordat er geen einde lijkt aan te komen.Ik hou dan ook meer van mini-series maar daar worden er niet zoveel van gemaakt.Inderdaad, DP, marketing, daar is het om te doen, laten we niet vergeten hoe die series aan hun naam gekomen zijn. "Soaps", omdat het promoten van de zeep van de sponsor het uiteindelijke doel was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @kletsmama: waouw zeg! Naar de betekenis van die naam was ik nooit gaan zoeken. Ik die zo graag de herkomst van woorden, namen enz kent. Fijn, fijn ... en "A haaaa!" dus!

    BeantwoordenVerwijderen