maandag 5 november 2007

Snel even onthaasten.


Yoga is goed tegen spanningsklachten. Als ze dan in 't buurthuis hier vlakbij een initiatiecursus organiseren waarbij je twee euro per les betaalt, spring ik daar op gelijk een bok op een bussel wortelen!


De eerste les was ik traditiegetrouw al te laat. In dat gedeelte heeft de lesgever een beetje inleidende info gegeven. Via, via kreeg ik mee dat het toch zo tof is, omdat hij helemaal gene goeroe-achtigen is, die u zo helemaal wilt meetrekken in dat zweverige, Oosterse gedoe. De man zelf benadrukte de authenticiteit van hetgeen hij onderwijst. Een heel eenvoudige mens trouwens. De dames in de cursus wilden duidelijk gemaakt hebben, dat ze wél aan Yoga wilden doen, maar dat 't redelijk moest blijven. Ah ja! Want moesten ze een gezonde(re) manier van denken kunnen ontwikkelen, dan zouden ze wat voor hebben hé zeg?!


Ondertussen genoot ik al drie keer van zijn begeleiding. Elke keer op dinsdagavond, van zeven tot acht. Eerst had ik 't idee dat het eigenlijk toch niet veel doet, niet veel verschil maakt. Met enige vertraging ben ik er achter gekomen dat het wel degelijk wat uithaalt. Het is iets wat in je lijf naar binnen lijkt te kruipen en daar heel erg op 't gemakske zijn werk doet. Fijn!


De lesgever was bereid om wat oefeningen op papier te zetten en die na de les te verdelen. Op die papieren staat het webadres van de school waar hij zelf zijn opleiding genoot. Helemaal relax, bedwelmd door traagheid slenterde ik naar huis. 'k Heb die site diezelfde avond nog een bezoekje gebracht. En wat zag mijn lodderig oog?


Welcome to the Krishnamacharya Healing & Yoga Foundation (KHYF), the official umbrella organization that represents the holistic yoga tradition of Yogacarya Sri T Krishnamacharya, and networks all teachers, trainers and therapists in this lineage.


Hoeveel cursisten zouden er morgen nog opdagen? 't Zal mee afhankelijk zijn van hoeveel er toegang hebben tot internet, denk ik.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten