zaterdag 24 november 2007

Stadium: een meetingpoint of liever niet?


Euhm ja ... 'k Ben weer eens op zoek.
Is er misschien een adviseur die gaat over consumentenbelangen in de zaal? Zou die persoon dan met mij eens willen dansen?



Zoals iedereen die hier af en toe komt lezen al door heeft, is 't niet gemakkelijk om ervoor te zorgen dat ik moeilijk ga doen. 'k Heb mijn gedacht, maar laat anderen daar doorgaans mee gerust. Dat is het beste, want ik heb nogal veel 'gedachten'.

Als ik echter iets opmerk wat me niet rechtvaardig lijkt, reageer ik beheerst maar toch betrekkelijk sterk – naar mijn normen. Ik blijf beleefd, maar wordt evengoed boos, stijfkoppig, kortom een klein venijn.


Sport, Meeting en Lifestylecenter Stadium legt er hun leden dik op. Dat is als de medewerker die ik aan de lijn had me correct geïnformeerd heeft. Ik vraag de contactgegevens van de verantwoordelijke en stuur hem een e-mail. Ik zet daarbij de adressen van de andere twee afdelingen van de organisatie in cc + de redactie van Gentblogt.be. Gentblogt vzw vermoedt dat ik me vergist heb. Ik laat weten van niet en bezorg de hele rim-ram aan Michel Vuijlsteke. Hij is bestuurslid bij Gentblogt en kan zich dus zeker uitspreken over het nut van de informatie. Michel, die veel rustiger en vooral rationeler blijkt bij dit soort zaken, bezorgt me een fijn antwoord, ook Jeronimo laat van zich horen en stuurt de resem e-mails door naar de schrijvers van Gentblogt.


Als mijn ontevredenheid gebaseerd is op slechte dienstverlening, dan heeft de medewerker van Stadium een flater begaan en eindigt dit na de publicatie van hun antwoord. Maar iets in mij zegt, dat het enigszins waarschijnlijk is, dat er nog meer als één mailtje zal volgen. Want ik herhaal: zo gemakkelijk ik doorgaans ben, bij dat soort zaken ben ik koppig.


Wie zin heeft om de hele mik-mak in 't lang en in 't breed door te nemen: ik heb het e-mailverkeer hieronder geplakt. Het oudste bericht staat onderaan.
Bereid u voor op een onuitstaanbare, walgelijk veel te vriendelijke slijmprop van een klacht. Je zal zien, moest jij mij als ontevreden klant hebben je zou vast liever failliet gaan als me nog te moeten bedienen!! Of je zou in een deuk liggen van het lachen ... Dat is ook goed mogelijk :-s


Voor wie enkel - of alvast, om beter te kunnen volgen - de inhoud van de klacht wilt kennen, om te weten of hij mij kan bijtreden, even op een drafje:

Als niet lid betaal je, of je nu alleen speelt of met twee, 8 euro per half uur per court.

Als lid betaal je niets, maar als je een niet-lid meeneemt moet je toch nog 4 euro opleggen, want 8 euro gedeeld door twee spelers is 4 euro.

Dus: Als niet-lid betaal je per terrein. Eens je lid bent geworden, betaal je per persoon.




-------- Originele bericht --------

Onderwerp:

Re: Stadium: een meetingpoint of liever niet?

Datum:

Fri, 23 Nov 2007 20:07:09 +0100

Van:

Michel Vuijlsteke

Aan:

Priskilla

Referenties:

...

(geschrapt door dP) ;-))

... : jazeker hoor, doe maar.


On Nov 23, 2007 7:38 PM, Priskilla wrote:


Hallo Michel


Super wel bedankt voor je tijd en 't advies!!

Natuurlijk heb je honderd procent gelijk i.v.m. de winstmarge die sterk zou dalen. Maar juist is het niet, zoals het nu wordt geregeld. Ik steek mijn licht op bij de andere aanspreekpunten.

Als Gentblogt hier niet meteen iets mee wilt doen, zou je 't dan ok vinden als ikzelf er wat over publiceer? Alleszins zéker met de bedoeling om ook de reactie van de club bekend te maken. Mag ik jouw reactie daarbij dan opnemen of kan dat voor jou niet?



Met vriendelijke groet,
Priskilla


Michel Vuijlsteke schreef:

Hallo Priskilla,

Meer dan sterk betrokken voelen: bestuurslid van de VZW Gentblogt, zelfs.

Ik begrijp je probleemstelling, maar ik zie het ook wel vanuit het standpunt van de mensen van Stadium: zij willen natuurlijk zo veel mogelijk mensen zo'n jaarabonnement aansmeren, en als je met één abonnement van 400 euro in de praktijk met twee een heel jaar kan squashen, scheuren ze daar hun broek redelijk aan.

Als je vaak met dezelfde partner komt, is het wellcht best om twee abonnementen te kopen, en als je vaak met verschillende mensen komt: misschien dat ze best een formule maken waarbij je voor pakweg 600 euro per jaar met twee kan komen? Met wat geluk zien ze dat wel zitten als je het voorstelt!

...maar daar geheel naast: dit is inderdaad interessant voor een artikel op Gentblogt, maar dan wel énkel als we de twee partijen aan het woord kunnen laten. En nog het liefst van al als we het wat ruimer kunnen kaderen, iets in de zin van "hoe zit het met abonnementen en zaalsport in Gent" of zo.

...en dààrbij is ons onmiddellijke probleem dat we allemaal vrijwilligers zijn met veels en veels te weinig tijd, en dat er niet meteen iemand in de redactie het ziet zitten om zich in de materie te verdiepen. :)

Vandaar dat wij wellicht niet de juiste mensen zijn om in CC te zetten in een dergelijke mail: best een krant, of AVS, of Test Aankoop of zo.

Vriendelijke groet,

Michel Vuijlsteke
Gentblogt VZW



-------- Originele bericht --------

Onderwerp:

Stadium: een meetingpoint of liever niet?

Datum:

Fri, 23 Nov 2007 18:24:25 +0100

Van:

Priskilla ...

Aan:

Michel Vuijlsteke




Beste Michel


Bij het lezen van jouw persoonlijk blog heb ik gemerkt dat jij je heel sterk betrokken voelt bij Gentblogt.
Vandaar dat ik jou graag een kopie bezorg van een bericht dat ik aan de redactie stuurde.

Neem het even door als je er de tijd voor vrij wilt maken en er überhaupt interesse in hebt.

Ik kan de 'kwestie' zelf ook bloggen natuurlijk, maar ik weet dat Gentblogt dichter bij de Gentenaars ligt als ik.

Bedankt!


Met vriendelijke groet,
Priskilla

...


-------- Originele bericht --------

Onderwerp:

Re: Stadium: een meetingpoint of liever niet?

Datum:

Fri, 23 Nov 2007 18:13:48 +0100

Van:

Priskilla ...

Aan:

Redactie Gentblogt


Referenties:




Beste


Het feit dat ik jullie adres in kopie heb gezet, is allesbehalve een vergissing. Dit blijkt aan het einde van het bericht, dat u wellicht nog niet heeft gelezen.

Indien u het bericht wel al de nodige aandacht heeft geschonken, mag ik hieruit dan opmaken dat de redactie van Gentblogt niet op de hoogte wilt blijven van de afloop? Is dit omdat de informatie volgens u niet interessant is voor Gentenaars of omdat de redactie geen blogger kan aanspreken die dit kan vertalen in een artikel?

Alvast bedankt voor de verduidelijking.


Met vriendelijke groet,
Priskilla

...

Redactie Gentblogt schreef:

Beste,

ik vermoed dat u een verkeerd e-mailadres gebruikt heeft...

vriendelijke groeten,
redactie
gentblogt.be


On 23/11/2007, Priskilla wrote:


Betreft: prijs gebruik court


Beste Robbert


Naar aanleiding van een zonet gevoerd telefoongesprek met uw medewerker Frederik (of Frederic, met 'k' geschreven, omdat ik de man niet naar de spelling vroeg), hoop ik van u een volledig en onderbouwd antwoord te krijgen.

Ik wil graag lid worden met een 'Wildcard - All in'. Want dan betaal ik een forfait voor het zo vaak huren van een court als ik maar wil. Nu gebruik ik gemiddeld twee maal per week een terrein gedurende een uur en betaal daarvoor twee keer 16 euro. Perfect normaal, want zo is de prijs voor niet leden:
8 euro per half uur per court. Of ik het terrein alleen gebruik of met twee, ik betaal dezelfde prijs, want ik betaal niet per persoon maar wel per court.

Bij de
verkoopsvoorwaarden las ik:
"De
reservatie van een activiteit met meerdere spelers vereist het meedelen van de naam en het klantnummer van elk van de deelnemers. In geval van deelname van een niet-lid, kan telefonische reservatie enkel via het gebruik van het 'Gastenkrediet'."

Ik wilde graag informatie over dat Gastenkrediet, maar vond daarover niet terug op de webpagina's van Stadium. Wat het inhoudt vernam ik van uw medewerker. Toen me werd verteld waarvoor dit krediet bedoeld is, ontstond verwarring.


Uw medewerker Frederik zei me dat ik in geval ik een 'Wildcard - All in' neem, ik toch nog 8 euro extra moet betalen als ik een terrein gedurende een uur wil gebruiken met iemand die geen lid is. Zijn redenering werd opgebouwd uit:
Als niet lid betaal je 16 euro per uur. Da's 8 euro per persoon. Het lid betaalt niets. Het niet-lid betaalt 8 euro.
Wanneer ik hem confronteerde met het feit dat zijn redenering op het eerste gezicht logisch lijkt, maar niet overeenstemt met de prijs die Stadium echt vraagt, kon hij me niet vatten. Ik had uit zijn opbouw namelijk het volgende afgeleid:
Als ik voor het gebruik van een terrein per persoon betaal - per uur 8 euro in dit geval. Dan zou ik als ik het alleen in plaats van met twee wil gebruiken, slechts 4 euro
per half uur (vergat ik te vermelden) moeten betalen. En ik merkte op, dat dit in de praktijk niet zo is. Ik betaal altijd evenveel.
Ter verdediging haalde Frederik aan, dat het niet de bedoeling is om 'alleen' squash te spelen. Of ik daar nu alleen of met vijf anderen erbij sta te klooien, dat maakt niets uit, want de prijs wordt gevoerd per court! Omdat ik geen zin had in een debat met subjectieve argumenten, vroeg ik hem naar de contactgegevens van de verantwoordelijke - u dus. Na enig aandringen kreeg ik uw e-mailadres.
Nu begrijp ik best, dat u uitdrukkelijk van uw medewerkers verlangt dat zij niet meteen elke 'lastige' vraag afwimpelen. Gelieve het Frederik daarom niet te verwijten, dat hij eerst en vooral voet bij stek hield dat hij me de info gegeven had die ik nodig heb.

Ik ben diegene die twee uur per week een terrein wilt gebruiken. Daarbij wil ik geregeld vrienden blijven uitnodigen om met mij mee te spelen. Als men iemand uitnodigt, vraagt men die persoon niet om te betalen. Maar dat doet hier niet eens ter zake.
  • Nu betaal ik op jaarbasis zo'n 1664 euro: 32 euro x 52 (weken/jaar). Of ik nu heel het jaar door in mijn eentje speel of met twee.
  • Als ik een 'Wildcard - All' in neem en ik speel altijd in mijn eentje, betaal ik 400 euro + 40 euro instap.
  • Moest ik er in slagen om altijd met iemand samen te kunnen spelen, dan betaal ik mijn lidgeld 400 euro + 40 euro instap + 832 euro (omdat ik een niet lid mee neem op het court dat ik huur).


Met andere woorden als ik alleen speel, betaal ik per court.
Als ik iemand meeneem betaal ik per persoon???

Onderaan op de
webpagina staat een advertentie:"Wildcard ... Hoe meer je sport, hoe voordeliger het wordt!" met een spaarvarkentje links en rechts. Maar ... Hoe vaker ik als lid iemand trakteer op een partijtje squash, hoe MINDER voordeel ik me doe.
Stadium profileert zich als 'meetingpoint', maar op deze manier lijkt het of het de bedoeling is, in tegenstelling tot wat Frederik zei, dat men zoveel mogelijk in zijn eentje op een terrein gaat staan.

Dit is natuurlijk al té absurd om waar te zijn. Ik vermoed dat er een vergissing in het spel is. Een vergissing die helemaal niet pijnlijk hoeft te worden.


U bent verantwoordelijke voor een afdeling van het grootste sport, meeting en lifestylecenter van Gent. Daarom is uw antwoord niet enkel interessant voor mezelf. Ik bezorg dit bericht, zoals u wellicht heeft opgemerkt, ook aan alle afdelingen van Stadium en aan de redactie van
Gentblogt. Gelieve uw antwoord ook aan zowel mijzelf als aan de andere adressen die ik aanschreef te verzenden.


In afwachting van de opheldering van dit misverstand,
vriendelijke, sportieve groeten

Priskilla
...


6 opmerkingen:

  1. Goed leesvoer dit. Ik ben benieuwd hoe lang je de strijd tegen het onrecht gaat volhouden...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp niet wat gentblogt daarmee te maken heeft. Ik lees gentblogt trouw, en mijn mening is dat gentblogt niet aan dergelijke dienstverleningen doet. bovendien is Gentblogt een samenwerking van heel veel mensen die op vrijwillige basis zelf hun onderwerpen kiezen. Zo weet ik dat al jaren. Ik denk dat u zich vergist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @target: Merci voor 't compliment. Ik wacht de reactie van Stadium af. Wie weet welke perfect logische verklaring volgt er. ;-)

    @anton g: Dienstverlening door Gentblogt? Het is nooit mijn bedoeling geweest de Gentbloggers Stadium hierop zou aanspreken! Gentblogt schrijft, naar ik meen, artikels waarop de lezers kunnen reageren. Zoals ik heb vermeld, wilde ik via dat platform de Gentenaars de gelegenheid geven hun mening hierover te kennen te geven.
    Michel Vuijlsteke leek me als bestuurslid van de vzw een aangewezen persoon om hierover aan te spreken. U heeft vast niet het volledige artikel gelezen. Daarom lijkt me het beste, Michel nog even te citeren:
    "dit is inderdaad interessant voor een artikel op Gentblogt, maar dan wel énkel als we de twee partijen aan het woord kunnen laten. En nog het liefst van al als we het wat ruimer kunnen kaderen, iets in de zin van "hoe zit het met abonnementen en zaalsport in Gent" of zo."
    Michel wijst er ook op dat er door vrijwilligers wordt gewerkt. Jeronimo heeft de e-mails doorgestuurd aan de bloggers. Meer kan en wil ik ook niet vragen. Is er iemand die zin heeft om er wat mee te doen goed en anders ook goed. Mijn enige bedoeling was om anderen hun aandacht hier even op te vestigen en hun mening erover te kennen.
    Is dit als verduidelijking voldoende voor u?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha, volgens mij ben je nu in staat om alle logica onderuit te halen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen