woensdag 14 november 2007

Mijn lief heeft een ventje in zijn hoofd.


Mijn lief is fantastisch!! Hij weet alles, alles, alles wat ik niet weet en dankzij iemand anders weten wil.


Het computerspel waar ik het eerder over had. Een vriend van hem stelde mij een paar extra vragen en gaf op basis van mijn antwoorden een beschrijving in hun taal. Maar 't was wel hij die 't wist!!


En hij wist nog iets wat dat jullie waarschijnlijk niet zomaar weten.
Gisteravond vertelde ik over een film die ik rond mijn zeven jaar had gezien en me nog héél lang de stuipen op het lijf had gejaagd. Alles wat ik hem kon vertellen was, dat er heel veel rare mensen 's nachts door de straten liepen. Overdag konden ze niet buiten, omdat ze geen daglicht verdroegen. Ze zagen grijs en 't waren geen zombies of vampieren. En hij wist dat!! Hij wist dat dus gewoon ...

Ik vind dat straf! En wie 't zelf niet weet, moet dat ook straf vinden.



En! En ... E kent bijna alle zangers, zangeressen en muziekgroepen.
Bij één specifieke hit, vroeg ik élke keer dat die op de radio kwam wie dat ook weer waren. Sindsdien zegt hij als ik van eender welk nummer vraag van wie 't alweer is:”Placebo!”


Hij heeft in zijn hoofd een ventje rondlopen dat voor hem in alle rekjes, kastjes, laden, dozen naar het antwoord op zoek gaat, zegt hij. Hij zou dat een keer naar mijn hoofd mogen sturen, om wat orde op zaken te zetten.




9 opmerkingen:

  1. Gewéldig nummer...handig om zo'n lief te hebben zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Werd tijd dat 't eens gezegd werd!

    ivm 't nummer: korte, eenvoudige tekst die héél veel zegt, vind ik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja maar.. Ja maar... Placebo had ik ook nog wel herkend!.. Over welke film je het hebt weet ik echter niet en de titel van het computerspel is me ook steeds een raadsel...:-s

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh... Trouwens.. Wat het misschien aantrekkelijker maakt om te reageren op je log is als je die toestemmingsfunctie uitzet zodat je als reageeerder meteen je reactie kunt zien, dat houdt het interactieve een beetje meer levendig namelijk, het is nu net iets te statisch het reageren bij je denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @target: Maar gij zijt ook ne slimme jongen hé ;-)

    ivm de reacties: 't zou ook gemakkelijker zijn om ze niet eerst te moeten goedkeuren. Toen ik net was gestart had ik geen idee wat zo allemaal op me af zou komen. Maar anderzijds ... als er dingen staan waar ik het niet eens mee ben, zijn het toch mijn woorden niet hé.
    Bedankt om dat te laten weten dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziezo! Geen moderatie meer ...
    Die woordverificatie heb ik wel laten staan, omdat er dan geen spam kan gestort worden. Da's toch niet te irritant?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ach slim slim... ja naja... * trapt steentje weg en blaast koeltjes op zijn nagels* Maar dank je wel voor het compliment hè.

    En goede zet om de authorisatie weg te halen, comments die niet bevallen kun je altijd nog achteraf weghalen natuurlijk. Met de verificatie kan ik nog wel leven hoor....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O! Voordeel van de jeugd! Herken dat wel, had vroeger ook zo'n ventje, "parate kennis" noemden onze leraars dat toen.De laatste jaren is mijn ventje echter lui of moe geworden en doet hij in mijn hoofd wat ik in huis ook konstant doe: hij weet dat wat hij moet hebben ergens in een kastje zit maar kan het niet vinden.
    Onlangs vertelde een kennis van mij dat hij zich te pletter gezocht had naar een zesletterwoord dat in een criptogram omschreven stond als "verloren kennis". Het bleek het woordje "dinges" te zijn. Tot mijn grote spijt merk ik dat ik dit woord al maar vaker begin te gebruiken.
    Of zoals een andere kennis eens tegen schoolgaande jongeren zei : "de helft van wat jullie nu moeten leren, ben ik alweer vergeten"
    Heeft mijn broer misschien gelijk als hij beweert dat je harde schijf mettertijd te vol raakt? Wel, ik mag blij zijn, mijn disk clean up-tool werkt perfekt in mijn grijze massa,het defragmenteren daarentegen......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @kletsmama: zo'n leutig geschreven reactie - hihi

    Dat 'ventje' dat weet dat 'het' er is, maar 'het' niet vindt, dat ben ik in huis nadat ik tegoei opgeruimd heb. :-s In mijn chaos zit meestal meer systeem of liever, dat systeem is me beter bekend.
    In mijn hoofd zou 'k wel willen dat ik wat vaker dinges ergens in een kast zou steken, ver weg in een hok waar ik niet veel kom. Mij lukt dat niet al te goed (zie delet this file).

    BeantwoordenVerwijderen