zaterdag 1 december 2007

(buitenhuis-)bohemièn

.



stabiliteit en voortdurende verandering
perfectionisme en s'en foutisme

ze gaan bij mij hand in hand - enfin, meestal ... ze maken ook wel ambras met elkaar



Hoezo stabiliteit?
Ik wil graag zicht krijgen op mijn leven, om er een systeem in te herkennen. Zo wil ik graag de indruk krijgen, misschien toch enige vat te hebben op mijn toekomstige daden. (hier wil ik een emoticon die zich op het hoofd krabt)


Welke voortdurende verandering?
Als je deze blogpost leest en daarna de afbeelding bekijkt, snap je wat ik bedoel.


Vanwaar het perfectionisme?
'k Vind 't ronduit ergerlijk, dat ik bij het kleuren van die vakjes niet weet of de overgangen wel tussen de juiste maanden liggen.


Waar zit het s'enfoutisme?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet goed. Het is iets waaruit ik voor hen met andere waarden en prioriteiten als ik, voor minstens 80% lijk te bestaan. Wie als ik in elkaar steekt, zoekt met mij mee naar manieren om die vorige categorie te tonen dat ze ongelijk hebben. De kijk daarop is net als op de vorige drie kenmerken heel subjectief.




't Idee om een aspect mijn leven met een rekenblad voor te stellen, heb ik van Michel gepikt.


2 opmerkingen:

  1. ik vrees niet dat mijn hulp hierbij van pas zal komen. Aangezien ik niet begrijp waarom je enig vat op je toekomstig daden zou willen hebben, perfectionistisch ben ik al helemaal niet en wat s'enfoutisme is weet mijn Nederlandse woordenboek ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik 's'enfoutisme' uitleg kan je me zeker helpen! 't Komt van het Frans bvb. 'il s'en fout', wat zo veel wilt zeggen als 'hij veegt er zijn gat aan'. Een 'm'enfoutist' is dan iemand die overal lak aan heeft, zoals jij dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen