woensdag 5 december 2007

Now I Lay Me Down To Sleep

I'm thinking of a little creep ...



- te voet onderweg naar een cursus
- de locatie werd op het laatste nippertje verplaatst naar veel verder weg
- ik heb een kaart waarop de route getekend staat zoals ze voordien was
- de nieuwe locatie staat ook al aangeduid op het plan
- een oudere man wil me de weg wijzen
- ik leg uit dat er iets veranderd is
- dat ik het beste de auto van grootmoeder kan halen
- daarvoor moet ik in het stikdonker door een veld
- de grond is zompig
- uit het donker kom ik heel langzamerhand bij een omgeving waar ik toch iets van kan zien
- een groep jonge mensen komt lachend mijn kant uit
- ze weten niet dat ik er ben, want ik zit nog in het donkere stuk
- ik kom aan in een straat
- het voetpad bestaat uit een lange, smalle kamer
- eerst lijkt het een badkamer
- "staan die mensen zich hier dan op straat te douchen enzo?" vraag ik me af
- het is een kapsalon
- ik moet er op mijn knieën door om niet opgemerkt te worden
- er zijn vast negen stoelen en maar één kapper
- alle stoelen zijn leeg
- als ik het salon uit kruip, kom ik meteen in de woonkamer van een gezin terecht
- ik vraag hen de weg
- twee jongens en een meisje gaan mee
- buiten is het licht
- we lopen langs akkers en weilanden
- ik kom met hen op een herkenbaar punt, waar ik een grote baan moet oversteken
- langs een oud gebouw op een heuvel moet ik een trap af
- dan naar rechts en wat verder staat de auto
- ik kende die mensen, bedank hen heel hard voor het helpen, verzeker hen dat de weg me nu duidelijk is en beloof om hen later te komen opzoeken

('t volgende stuk ben ik kwijt)


- ergens moet ik langs een rek naar beneden klimmen
- het rek is begroeid en er hangen overal spinnenwebben
- in sommige webben hangen enkel dode spinnen
- in andere zitten er levende, kleine
- in de laatste webben waar ik langs moet, wachten heeeeele grote spinnen (zoals een Goliath Tarantula, maar dan zo fijn als een Zwarte Weduwe)
- tot dan toe had geen enkele gereageerd
- maar van die grote kwam er meteen één naar mijn voet toe gesneld als ik haar matje raakte

ie-ie-ie-ie-oe-oe-oe-wwwwww!!!


'k Ben voor 't in slaap vallen nog een fotobewerking i.v.m. een spin aan 't plannen geweest. 'k Wil een beeld maken over een spin, zonder dat er ene in voorkomt. 'k Het dat al geruime tijd in mijn hoofd.

Ik vind spinnen echt fascinerende beestjes. Voor het slapen gaan kan ik blijkbaar toch beter aan wat anders denken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten