woensdag 26 december 2007

In mijn ho-hoofd ... In mijn ho-ho-ho-hoofd ...


Naar Hans Liberg aan 't kijken. Da's toch fantastisch als je zomaar elk muziekje dat in je hoofd zit zelf kunt spelen en noteren?

Ondertussen alweer weet ik nog hoeveel weken geleden, kocht ik een goedkope blokfluit. Gemaakt uit plastic vermoed ik.
Waarom? Wat moet iemand die sinds de les muziekale opvoeding op de secundaire school geen blokfluit meer heeft aangeraakt?

Het overkomt me geregeld dat ik in mijn hoofd een melodietje maak. En dan zou ik dat graag kunnen opschrijven. Met da-da-da, ladidadi-daaa kom ik er vaak wel. Edoch, als ik dat een half jaar later opnieuw lees, weet ik vaak niet meer hoe het ook weer ging. Dus zou 'k het liever in muziekschrift kunnen noteren.
Het lastige is, dat ik mezelf niet richting muziekschool zie wandelen om notenleer te volgen. Ik wil snel het noodzakelijke onder de knie krijgen en destijds lukte dat met twee uurtjes in de week ongemotiveerd wachten tot de rest ook mee was.
Het liefste wil ik een soortement van 'Hoe & Wat' boekje over muziek. Omdat zelfs 'Muziektheorie voor Dummies' te ver voor me gaat, gok ik op de Nederlandse Digischool.
Moest iemand een tip hebben over hoe ik snel en gemakkelijk kan leren om eenvoudige deuntjes te noteren?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten