zondag 28 september 2008

Was ik man geweest

.
Dan was elke daad die ik verrichtte in functie geweest van mijn geluk met haar.
Dan was elke cent die ik verdiende er een geweest die ik aan haar zou spenderen.
Dan was elke millimeter van haar huid bekend terrein geworden,
En had ik elk haar op haar hoofd ooit van worteltje tot puntje betast.
Dan kende ik de beet van haar gebit vanbuiten,
En rolde ik van wanhoop over haar trottoir als ik haar had gekwetst.

Maar ik ben een vrouw.
Dus moet ik dat niet eens verzwijgen.
.

3 opmerkingen:

  1. Niet eens zo slecht.
    Not by far.
    ...zip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet mijn verdienste. Not entirely. Over haar kan - volgens mij - gelijk wie met een hart alleen schone dingen schrijven.
    Toch merci en blij dat 't verstaan kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen