maandag 15 oktober 2007

Flair Shopping Day


Er staat een flink artikel over in De Morgen en wat er staat is waar! Ik kan het weten, want ik was erbij.

Ooit zat ik nog een stadium voorbij Flair-lezen. 'k Had hem overgeslagen en was direct bij 'Glam It', 'Glamour', ... terecht gekomen. Omdat die boekskes zelfs niet de moeite doen om in één editie een beetje consequent te zijn bij wat ze vertellen, heb ik hen allemaal tegelijkertijd gedumpt. E verklaarde dat ze op bladzijde 5 zeggen dat dit 'in' is en op bladzijde 16 dat hetzelfde 'out' is, omdat het blaadje maar eens per maand uitkomt en trends nu eenmaal snel wisselen.
Nu koop ik enkel nog de hele dikke (en vooral dure) uitgave van Vogue met massa's foto's van zowat elk defilé met enige betekenis en de Elle met de A3 uitgave over de laatste trends. Neen, geen Flair.

En zo gingen drie, bij mijn weten 'niet Flair-lezeressen' naar dé Flair Shopping Day in Wijnegem Shoppingcenter. Eentje kocht een paar laarzen, niet in het minste omwille van zere voeten en een jas voor haar zoon E. (vanaf hier 'M' genoemd) De tweede kocht een paar shirts voor haar man. (collega-vriendin van 'M' en vanaf hier 'V') De derde kocht niets, niet in het minste omdat ze geen shoppingcenten had. (dP)
Eerst vond ik er geen zak aan om zonder flink budget winkel na winkel te passeren. Nadien realiseerde ik me dat het beter was. Ook al had ik geen centen, toch heb ik een kooplustig meisje dolgelukkig gemaakt. "Mag ik even wat vragen?" - "Euheu." - "Waar heb jij die schoenen gekocht?" Raak! Haar vriendin:"Nu zijde content hé?!" Prachtige groene, retro pumps. Hadden ze die nog verkocht, dan had ik er misschien zelfs een bijkomende trip naar Wijnegem voor over gehad. Denk je nú al dat de Flair 'niet' lezen blijkbaar geen referentie is? Het wordt nog beter!!

Onderweg naar, vertelde V over een kennis-vriendin die in Bérgamo (Lombardije - Italië) woont en haar sprak over het lokale Oriocenter.
Het grootste shoppingcenter van Italië of zelfs van Europa vlakbij de luchthaven van Bérgamo. Blablabla ... "Tu m'intéresse ma chère!" was haar reactie. Dat ligt trouwens niet ver van Milaan! Ryanair vliegt je super goedkoop heen en terug. Als je nu boekt voor bvb. 9 januari betaal je 20 euro!! Neen!!! Hooo!!!!! Stop!!!!!! Neem beter eerst dit even door.
Later in Wijnegem, laarsjes keurend zei V met ostentatief gesnuif:"Je vais attendre Milan." waarop M schertste:"Mais c'est longtemps!".


's Avonds bij het aan E bekendmaken van ons onvoorstelbaar decadent plan ...
"Ik zal Italian Shoes voor je meebrengen."
"Wanneer moet ik die aandoen?"
"Euh! Ze verkopen die hier ook hoor. Ze worden 'k weet niet hoe veel ingevoerd! Misschien heb je er zelfs."
"Als je ze hier kunt kopen, waarom dan naar Italië gaan?"
"Als je de appelsienen rechtstreeks van de boom kunt plukken, dan is dat toch niet hetzelfde als ze uit een bak in den Delhaize pakken hé?"


M merkte nog op dat ze de typische Flair-lezeressen toch wat gemist had. De hyper trendgevoelige, al dan niet geslaagde kopie van wat in het tijdschrift wordt gepubliceerd. "Dat wás het Flair publiek. Waar jij aan denkt, dat zijn de Glam It lezeressen." durfde ik opvoeren, terwijl we het er even later absoluut over eens waren dat we best tijdens de solden naar Bérgamo zouden gaan.


Of ik dat nu effectief ga doen, daar ben ik nog niet zeker van. Maar 't feit dat ik het zou willen, dat het idee alleen me al een luxe-poes-gevoel bezorgt en ik daar blijkbaar toch niet vies van ben, zegt al zo veel. Heb ik het gevecht tegen hét gen nu helemaal verloren?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten