zaterdag 20 oktober 2007

Non ho l'età


't Merendeel van de mensen moet al láng met iemand samenwonen opdat het langer zou zijn als ze bij hun ouder(s) inwoonden. Als huisdieren ook meetellen, dan is 't mij dit jaar gelukt. Als ik goed gerekend heb ...

Met mijn moeder woonde ik van mijn geboorte tot ik vier was ... vier jaar.

Met mijn grootouders, langs moeders kant, van mijn vierde tot mijn zeventiende ... dertien jaar.

Met mijn ex echtgenoot, van toen ik zeventien was tot ik negentien werd ... twee jaar. *

Met 'hij' uit 'Lot(je) kiezen', van mijn negentien tot mijn tweeëntwintig ... drie jaar.

Met 't zot lief uit 'Venster op?', van mijn tweeëntwintig tot mijn zesentwintig ... vier jaar.

Met (Liese-)Lotte, een van de twee poezen uit 'Venster op?', die verdween, van mijn twintig tot mijn negenentwintig ... negen jaar.

Met Rico woefie die moest sterven, van mijn vierentwintig tot mijn drieëndertig ... negen jaar.**



Met (A-)Mica woefie (Dog Carry Bag en Apen apen apen na) woon ik sinds mijn vijfentwintig ... negen jaar.

Met Froemel woefie (zelfde artikels als Mica) sinds mijn zesentwintig ... acht jaar.

Met E (duidelijkste foto bij 'Sisters of Emergency') sinds mijn negenentwintig ... vijf jaar.

Met het 'Vleesgeworden kattenkwaad' ook sinds mijn negenentwintig ... vijf jaar.


En met deze dame, Nono(-leta), sinds mijn twintig ... veertien jaar.




Van kindsbeen af was het als een naam in mijn hoofd blijven hangen. "Non ho l'età ..."



* Twee jaar is gelijk niet de moeite om over te bloggen? Was 't maar waar!!
** Negen jaar is de moeite. Maar misschien is 't nog niet lang genoeg voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten