woensdag 17 oktober 2007

Geld


Op de 'Werelddag van verzet tegen extreme armoede' kan ik zeggen dat ik voor 't eerst in lange tijd wat geld over heb. 'k Had altijd gedacht dat ik me daar onvoorstelbaar opgetogen over zou voelen en dat voor op zijn minst daaagen aan een stuk als 't geen weken zouden zijn. Maar 'k voel mij niet 'joepie-de-poepie-doepie'.

Had ik het hebben van genoeg geld zwaar overschat? Ben ik werkelijk alles behalve een materialist? Eentje die anders wel gek is op schoenen, kleren, hebbedingetjes, decospulletjes, leuke, handige of mooie gebruiksvoorwerpjes, patati en patatá! Of is het bedrag dat ik over heb niet groot genoeg om laaiend enthousiast over te zijn? 't Verschil tussen net iets te weinig of net iets te veel hebben is blijkbaar klein. Maar toch groot genoeg, om terug op mijn gemak te zijn. Die chance heb ik toch maar even.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten