maandag 29 oktober 2007

Helder water. Zwarte vinnen.


Midden september kocht ik twee goudvissen remember? In begin was het water in de mortelkuip troebel. Vast door het woelen, om er plantjes in te zetten, slijk aan toe te voegen, ... Nu de planten zich goed gesetteld hebben, volop zijn gegroeid en al het zand naar de bodem is gezakt, is het water prachtig helder. En effectief, zoals ik het wou, zónder filter!!

Omdat het water al minder dan tien graden heeft, mag ik de vissen niet meer voeren. Ze aten sowieso bijzonder weinig extra voer. Waarschijnlijk omdat ze al die waterdiertjes te eten hadden. Van binnen in huis kan ik met wat geluk de vissen zien zwemmen. Tenminste als het niet in het water onder de oppervlakteplanten is natuurlijk. 'k Ga een keer bekijken of ik daar een foto van kan nemen, waarop daadwerkelijk wat te zien is.

Een goudvis is eerst bruin en wordt later oranje, onder invloed van temperatuur, voeding, zonlicht, erfelijke factoren, ... Daarover vond ik allerhande info op 't net. Maar bij mij gebeurt nu net 't omgekeerde! De vinnen en staart van de beestjes werden donker. Zou dat ook normaal zijn? 'k Heb mijn vraag gesteld op een discussiegroep waar veel over vijvervissen wordt gepraat. Afwachten ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten