donderdag 10 juli 2008

coureurs versus Koeriers

.

Ik ben niet gemaakt om op twee wieltjes gezet te worden! Ik kán fietsen, maar ik voel mij niet thuis op een vélo, niet op mijn gemak. Nooit zot van geweest.

Tegenwoordig worden de fietsen en fietsende mannen weer rond onze nek gesmeten natuurlijk, want de Ronde van Frankrijk is al vijf dagen bezig. En 27 juli is 't gedaan.
't Is indrukwekkend wat daar gepresteerd wordt? Je moet het maar doen. Ja. Vast wel. En toch ...

  • Iedereen gaat uit de weg.

  • Ze hoeven enkel maar te denken aan de koers.

  • Ze worden gemasseerd.

  • Een pak pakt iets of 't een en 't ander.

  • Ze hebben ne super de luxe, licht gewicht vélo.

  • Ze worden door massa's supporters aangemoedigd.

  • Als de Ronde gereden is, is de druk voorbij en gaan ze 'trainen'.


Als ik die gasten die met de fiets pakjes leveren in de grote steden dan bezig zie!!
  • Niemand gaat uit de weg! Zelfs wie dat zou moeten, doet 't vaak niet. En ze hebben geen tijd om te wachten, want

  • ze hebben een pakje bij dat op tijd geleverd moet worden of ze moeten snel terug om een nieuwe levering.

  • Ze worden niet gemasseerd maar moeten doen wat jij en ik (zouden) moeten doen als we gedaan hebben met werken: verder fakken!!

  • Als ze al iets pakken, zullen ze daar geen professionele begeleiding bij krijgen.

  • Ze hebben ne vélo met normaal gewicht.

  • Ze worden door alle andere weggebruikers – volkomen terecht, want 't zijn wacko's!! - verweten voor al wat lelijk is.

  • Elke werkdag


But they do kick ass!!!!!
Cameraatje op den helm en Lucas Brunelle laat je meerijden tijdens een bike messenger race.
Er zijn niet veel dingen waar ik een kick van krijg om naar te kijken, maar dit?! Wouhouw!!! Moest ik dat kunnen ... Mmmmmmmmmmm

Londen




New York





Skaten! Nog zoiets!! Ik ben niet gemaakt om op veel wieltjes gezet te worden. Ik kán skaten, maar 'k voel er mij ... Neen, eigenlijk kan ik niet skaten.
Maar moest ik dát kunnen?! Wouhou-houw!!!!! Ook al zaaaaaaaaaa-LIG!!

Een fijne mix van de twee:

TAG



Geen opmerkingen:

Een reactie posten