dinsdag 1 juli 2008

De geflesten

Tot voor kort zaten er nog elke middag studenten op de stoep voor mijn werk.
"Hedde 't gij gekunnen?"

De meesten zagen er ontzettend normaal uit: normaal gekleed, normaal kapsel, niet overdreven veel puisten, niet dik of dun, ...

Eén jongen trok op één van die middagen alleen 't centrum van Gent in, terwijl zijn compagnie ergens anders heen ging. De anderen keken hem verwonderd na.

Als ik denk aan die sukkels die geflest zijn en hun hele zomervakantie naar de botten is, dan ben ik blij dat ik niet moet wachten tot september. Waarop? Eender wat ...




2 opmerkingen:

  1. één van de voordelen van ouder worden hè? Als je verdriet hebt kun je dat meteen wegdrinken zonder eerst aan tafel met je ouders te moeten dineren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @target

    Sinds m'n dertiende denk ik, keek ik er naar uit om alleen te wonen. Niet met een lief, een vriendin of wie dan ook. Maar wél weg van waar ik was, om MIJN ding te doen, MIJN thuis te maken, me thuis te kunnen voelen in het volledige huis in plaats van noodgedwongen mijn tijd te slijten in één kamer, de mijne.
    Sinds m'n vijftiende wist ik nagenoeg zeker dat ik niet zo lang als de gemiddelde puber zou blijven inwonen.
    Sinds m'n zeventiende was ik er weg.
    Toen ik negentien werd, woonde ik alleen. Eindelijk, zeg maar.

    Het voordeel van kunnen drinken zonder toestemming te hoeven van een ander, is voor mij groot als teken, maar op zich verwaarloosbaar als je in elkaar steekt als ik.

    BeantwoordenVerwijderen