zondag 6 juli 2008

Lichaam (in) delen

.

Tijdens een feestje zou de lieve directeur wel willen. Zoveel is duidelijk. Ik zie hem wel wat zitten. Maar niet genoeg om de “nee”-tjes in mijn hoofd te negeren. Ik vertel hem met een nee-knikje en speelse blik dat het voor mij niet kan.


Overdag in een zonovergoten, drukke winkelstraat, waar alles wat van steen is er afgebrokkeld bij ligt. Ik volg een stappende vrouw. Ze ziet eruit als Bree uit Desperate Houswives. Bree dus, grijpt naar iemand die voor haar loopt. Net op het moment van de aanraking, vallen allerhande lichaamsdelen van de mensen in de omgeving op de grond.
Een man die zijn hoofd verloor, zakt op zijn knieën. Hij vraagt zich af hoe hij nu verder moet zonder hoofd. Hij tast om zich heen en grijpt de hand van iemand vlakbij. Maar ook die hand is alleen. Er hangt geen lijf meer aan. En hij ziet niet waar hij de rest kan vinden. Wanhopig houdt hij de hand vast en drukt haar als bij een beleefd, dolgelukkig weerzien, terwijl zijn bovenlijf van voor naar achter zwaait.


Bree trekt van monding naar monding en waterval. Het begint in de zomer bij warm weer. Ze gaat op haar rug in de stroming liggen. In de winter als het barkoud geworden is, gaat ze er nog altijd mee door.
Het water moet iets wegwassen. Ze lijkt alleen niet te weten welk water erin zal slagen of hoeveel waters ze moet doen.


.

2 opmerkingen:

  1. Jawadde, gij droomt toch ook gekke dingen. Als ik niet zo moe was, zou ik een poging ondernomen hebben om 'm te verklaren. Misschien kom ik er later nog eens op terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @kabriolet
    Hé da's gek! Ik vroeg me nog vanavond af of je al goed en wel verhuisd bent en hier ben je. Ja dus. Blij dat je terug bent in elk geval!!
    Dromen verklaren ... Ik weet te weinig af van algemene droomsymboliek om het af of goed te keuren. Meestal probeer ik het vanuit mijn persoonlijke ervaringen en denkpatronen op te helderen. 'k Moet toegeven ... met mijn dromen ... mmmm ... 't lukt niet altijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen