zaterdag 19 juli 2008

lichttherapie

.


De zonnebank is voor huppelkutjes! Highly fashionable (?) jufjes tussen de 15 en de 45 met valse, french manicured nagels aan handen én tenen, een zonneslag in hun haar (zie foto!!!) en altijd een 'ooh ...' 'aah ...' op de tong. Daarom ga ik dus niet meer onder de zonnebank. Ik ga in lichttherapie heb ik beslist. Voor mijn gezondheid.
Ik mis de zon. Ik heb van april tot nu gewerkt in een kantoor waar geen enkel venster zat. En ik sta erom bekend bedekt te zijn met fotovoltaïsche zonnecelletjes. Als het heet is buiten en de mensheid ligt te puffen, herontdek ik mijn pure goesting om bijvoorbeeld mijn kot te kuisen en schiet in actie.
Mijn ogen zijn mooier als je ze in 't zonlicht kunt zien. En mijn haarkleur komt pas tot zijn recht als er zonnestraaltjes in spelen. Maar dat volledig terzijde, wegens off topic, wegens niet te verhelpen met lichttherapie.
Neen serieus, ik heb dat nog meer als de gemiddelde mens, dat kak-weer mijn courage naar beneden haalt. En de zonnebank, die dus in mijn geval dient voor lichttherapie, is volgens mijn huisdokter van vele jaren en een viertal woonplaatsen geleden een prima hulpmiddel om de strijd tegen de gevolgen van te veel binnen zitten te winnen.

Dat ik de dikke piet heb, om na twee keer tien minuten - in vier dagen tijd - al duidelijk kleurverschil te hebben, is slechts een leuke bijkomstigheid ;-) Want 't feit dat mijn huid niet wit maar grijs wordt als ze te lang te weinig zon ziet, daar wordt ik helemaal niet moedeloos van hoor ...

dP:"Bah neun."
X:"Neun?"
dP:"Tuurlijk niet!!"
X:"Sjerieus?"
dP:"Euh ... neun.
Maar 'k ga toch niet alleen maar daarvoor! Bij mij is dat anders. 'k Heb dat nodig."

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten