zondag 20 juli 2008

nostalgia

.
Osahi zijn momentopnames vind ik fijn om te lezen. Al zijn ze zeker niet allemaal herkenbaar.

Kijken en luisteren naar Escrava Isaura. Er niet veel van verstaan maar jaren later jezelf wijsmaken dat je wél al genoeg begreep om te weten dat het zoveel beter was in vergelijking met de kilte hier bij ons.
Niemand hier had hun blik. - Zoals ook niemand kijkt als de personages uit 'The Bold and The Beautiful' de hemel zij geprezen!!
Het was toen alleszins genoeg om voor altijd verliefd te worden op de klank van het Portugees.


Had ik als prille puber O Amor Natural van Carlos Drummond de Andrade al gekend, dan hadden de spooktrillers die ik in 't huis van mijn moeder vond vast geen schijn van kans gehad.



Vanaf de 21ste zou 't warmer worden. Misschien wacht ik wel tot dan om er weer in te lezen.





.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten