vrijdag 25 juli 2008

Over-?

.

Ooit zou ik de Bijbel van begin tot eind willen lezen.
De taal roept weer begrippen op:

  • krachtdadigheid
  • passie
  • over-? .... allez ... hoe zeg je dan nu weer? ... over-?
    “overgeefsel” kreeg ik als suggestie
    Al klopt het evengoed, houd ik het toch op
    overgave


14 Vervloekt is de dag waarop ik ben geboren,
de dag waarop mijn moeder mij baarde.
Die dag mag niet gezegend zijn.
15 Vervloekt is de man die mijn vader het goede nieuws bracht,
en riep: “U hebt een kind, een jongen!”
16 Het zal die man vergaan
als de steden die de HEER meedogenloos verwoestte.
Hij hoort kreten om hulp in de morgen,
krijgsgeschreeuw op het middaguur.
17 Had hij me maar in de schoot gedood,
dan was mijn moeder mijn graf geworden,
dan was haar schoot voor altijd zwanger gebleven.
18 Waarom moest ik de moederschoot verlaten?
Ik heb alleen maar verdriet en pijn,
ik slijt mijn dagen in schande.’


Jeremia 20:14


KriQ had het vandaag over Jeremiëren.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten